mandag den 3. september 2012

Ché Fè - et bio trattoria

M og jeg har tidligere aftalt at spise middag ude, men vi er hver gang blevet forhindret. Lørdag aften viste det sig, at 3 gang var lykkens gang! Vi spiste på Ché Fè, der kalder sig et bio trattoria. Maden er italiensk og lavet på økologiske råvarer. Jeg elsker det italienske køkkens enkelthed, hvor smagsoplevelsen afgøres af råvarernes kvalitet. Maden er meget rustik, og kan vel kategoriseres som bondekøkken. 

Der er ret mørkt derinde, hvilket billederne desværre bærer præg af (glemte naturligvis at sætte blitzen til...) - håber at I kan tilgive mig!? Akustikken er lettere horribel, i hvert fald hvor vi var placeret, og det var ret vanskeligt at høre hinanden samt præsentationen af menukortet og de valgte retter. Derfor kan jeg desværre ikke komme med en mere udførlig beskrivelse af retterne end, hvad min ynkelige hukommelse kan bistå med. Jeg kan dog erindre, at vi drak en Pinot Grigio fra 2008 (tror jeg), som var dejlig tør, og den passede rigtigt fint til alle retterne.

Forret - 'O Sole Bio
Jeg havde brugt hele dagen på min venindes søns barnedåb, så jeg havde ikke den store appetit (mig og buffet er en dårlig kombination - hvor finder man spise-stopknappen?). Heldigvis kan M nu altid spise. Vi besluttede at deles om en 'O Sole Bio, en forret der er genial til deling. Vi fik 2 tallerkener med lækre snacks, bl.a. porchetta i ultra tynde skiver, den klassiske parmaskinke og melon og nogle kugler af sorte ris med chili. Heldigvis tilfaldt al kødet mig - hvor heldig kan man være?
Portionen var stor, og der var rigeligt til 2 personer - især hvis man ikke er voldsomt sulten! Maden var virkelig lækker, og man kunne virkeligt smage, hvor lækre råvarerne var. Kuglerne var det sjoveste indslag men også det mærkeligste, da de havde en let grynet konsistens, som jeg godt kunne have undværet.

Hovedret - La Zuppa
Til hovedret valgte jeg La Zuppa, en vegetarsuppe, med masser af bønner og et lækkert brød i bunden, som sugede den lækre suppe - det bedste var efter min meningen næsten brødet, men M var ikke helt enig.
Serveringen var enkel og præcis, og maden smagte fantastisk! Suppen havde fået et skud parmesan, der klædte den ganske udemærket!

M bestilte dagens fisk, der så vidt jeg husker var torsk og lækre grønsager. Jeg fik desværre ikke taget et billede af det, da M ikke synes, at det er så fedt, at jeg absolut skal have billeder af maden. Fik smagt fisken, som var super lækker og saftig. Det var heller ikke muligt at spore den store utilfredshed med serveringen hos M, for der var ikke så meget som en krumme tilbage på hans tallerken.

Dessert - Tiramisu
Jeg elsker tiramisu. Jeg elsker det så meget, at min mor engang jokede med, at jeg har lavet en sammenlignende analyse af samtlige restauranters udgave i Italien. Det er måske en lille overdrivelse - jeg koncentrerede mig om området omkring Rom og Venedig. Når den er lavet rigtigt, er der en smuk balance, hvor det især er balancen mellem det bitre fra kaffen og sødmen fra cremen, der er det afgørende. 
Denne udgave var ganske udemærket, men den skriver sig ikke ind i historiebøgerne. Jeg synes, at der var for meget creme i forhold til "bunden", hvilket gjorde, at det tippede den fine balance mod det alt for søde.

Anbefaling?
Alt i alt var det et rigtigt dejligt måltid vi fik. Det er ret ærgerligt, at lyden var så dårlig derinde, da det vanskeliggjorde en samtale. Jeg måtte i hvert fald sige "hvad sagde du?" alt for ofte. Men på trods af dette, vil jeg varmt anbefale stedet, og jeg tror, at de, med deres rustikke mad, især til vinter vil være et sikkert hit.

Hvis du gerne vil vide mere om stedet kan du læse tjekke stedets hjemmeside. Hvis du er i det grundige hjørne, kan du læse Gastros artikel i nr. 69, Berlingskes anmeldelse her og/eller ibyens anbefalings her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar