torsdag den 24. oktober 2013

Ankomsten til Paris


Så er jeg sørme smuttet til Paris! Igen! Anledningen er min fødselsdag, så min mor og jeg pakkede vores (alt for mange) ting, og tog i lufthavnen for at starte vores mor-barn-tur!
Og vi var sultne, så vi hoppede på MASH i lufthavnen, hvor vi fik en god snasket burger med chili fries til!
Turen derned var ret hård, da vi sad i verdens mindste fly, og det var næsten en time forsinket. Så vi skulle lige foldes ud igen,da vi landede...
Vi har lejet den fedeste lejlighed gennem Airbnb (link kommer senere), som vi hurtigt fandt. Efter vi havde pakket ud, smuttede vi ud i samfundet. Vi bor i det 11. arr. hvor der sker ting og sager, men vi besluttede os for at tage hen til et velkendt sted, La Marine (de har ikke en hjemmeside). Her fik vi hurtigt bestilt en flaske vin
 Og noget mad - fik filet de bar (aner ikke hvad det hedder på dansk)
Desværre var maden ikke så god som det plejer at være på La Marine, og vi har på fornemmelsen at de bare ikke er gode til at tilberede fisk... Så efter en kop (skøn) kaffe smuttede vi videre ud i nattelivet til La Patache - et helt vidunderlig sted, som jeg er helt forelsket i. Stemningen derinde er fantastisk, og det lader til at alle snakker med alle.
Her bestilte vi også en flaske vin og lidt ost
Bagefter vaklede vi hjem ad, men da klokken nærmest var min fødselsdag, stoppede vi lige forbi en café og bestilte bobler, som vi så kunne skåle i da klokken blev midnat. Derhjemme åbnede vi en flaske vin som vi havde købt med fra La Patache, og så et afsnit af Downton Abbey - den perfekte start på min fødselsdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar