søndag den 6. april 2014

Cadeau til Kadeau!

For noget tid siden havde jeg den bedste madoplevelse i lang tid - faktisk kan jeg ikke huske hvornår jeg nogensinde har fået så fantastisk mad før. Og hvor var så dette vidunderlige sted, spørger du? Det var da på Kadeau! Du ved, michelin-restauranten, der lige lavede en 'Bornholm goes to Copenhagen' - eller til Christianshavn hvis vi skal være helt præcise, og er storebror til Pony på Vesterbro (som også er en favorit. Du kan læse tidligere indlæg her).

Jeg har længe drømt om at få lov til at spise der, og nu skete det endeligt! Nå, men må vist hellere løsrive mig og komme tilbage til det vigtige - maden!

Og så vil jeg gerne lige undskylde kvaliteten af billederne - det var for mørkt til at kameraet kunne bruges, så de er alle taget med iphone. Jeg må vist snart anskaffe mig et ordentligt kamera, som kan en masse...

Vi startede med en masse små kunstfærdige appetitvækkere:
Jordskokker med kantarel og søpindsvinemulsion
Sprød jordskokskræl med stenbiderrogn - den var virkelig lækker!
Dehydreret rødbede med gule beder og gær
Bouillon på modnet okse, trukket med jernurt. Den smagte helt forrygende, og der var så meget smag i den lille kop!
Sprød surdej med lav (den var lidt kedelig)
Gravad andebryst med tørret hybenrose og solbær
Sprød and med svamperemoulade
Andehjerte med purløgsblomst, brændt hø og karseemulsion.

Efter denne stribe af helt fantastiske snacks kunne vi så komme i gang med den "rigtige" mad. Man kan vælge mellem minibank og bornholmerbank - og så kunne vi få en ekstra ret (desværre er det så længe siden, at jeg ikke kan huske hvad det var for noget).

Sjovt nok, valgte jeg den store menu (bornholmerbank) med 8 retter - og tillægsretten. Jeg skulle jo have det hele med!

Desværre har jeg lidt mistet overblikket over hvad der er hvad, men godt smagte det! Derfor bliver det bare til en billedkavalkade med, hvad man ret beset kunne kalde kunstværker!
Min stedfar fik ost i stedet for dessert - den smagte altså også ret godt
Hermed sluttede et helt vidunderligt måltid. Jeg kan kun anbefale, at man tager forbi Kadeau (både i København og på Bornholm) og prøver deres helt fantastiske mad! Ja, det er ikke billigt, men det er det hele værd! Betjeningen er også helt i top (især Pelle, min gamle studiekammerat, som vi også kalder madøret), så kan du så komme afsted!

 Nu er jeg så begyndt at plage om at komme til Bornholm, så jeg kan prøve den originale Kadeau!

Og efter ca. 4 uger uden den store appetit (hverken på mad eller på oplevelser), så vendte det hele tilbage (næsten da) efter denne sublime middag! Dét og et par ture på landet gav mig smilet tilbage...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar