lørdag den 3. maj 2014

Middag på NIL'en, Hamburg

Efter en dag i solen måtte vi lige hjem og slappe af. Og så skulle vi ellers gøre os klar til at spise middag på NIL, som også er en af vores faste spisesteder i byen - og et af de få steder som er åbent på en søndag...

Har det lidt vildt over at jeg kunne have sandaler på om aftenen i april(!)
Sandaler fra Zara / Jeans fra Cheap Monday / Skjorte fra H&M

Nil ligger også i Schanzenviertel kun 5 minutter fra hotellet. Udefra ser det ikke ud af så meget, men de har en skøn gård - husk det hvis du er der mens der er varmt! Ellers sidder man lidt klemt indenfor, men det synes jeg nu er ok hyggeligt.
Jeg fik Kallen til bord, og vi startede med at opføre os ordentligt
Så sagde han noget virkeligt upassende, men også ret sjovt - hvad husker jeg ikke...
Min mor opfører sig lidt pænere
Det nye sort indenfor drinks er åbenbart hvid portvin med tonic - det MÅTTE jeg bare prøve!
Jeg valgte kyllingebryst, hvide asparges og nogle forskellige sovser
Det var en super lækker og let anretning!

Til hovedretten valgte jeg BØF! med sauce bordelaise og coleslaw, men jeg var så begejstret for den, at jeg bare kastede mig over den - kom først i tanke om, at jeg ikke havde taget et billede af den, da jeg havde slikket tallerknen ren... Hovsa!

Men så er det jo godt, at jeg også skulle have dessert! En god gammeldags rabarber strüdel med en eller anden is til - jeg kan simpelthen ikke huske hvad den hedder. Men godt smagte den!
Behøver jeg at sige, at NIL er en virkelig god restaurant!? At den tilmed er billig (i hvert fald i forhold til kvaliteten af maden og oplevelsen) gør det jo bare bedre! Vi kørte á la carte, men de har også to forskellige menuer som er value for money!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar