fredag den 21. november 2014

Henne Kirkeby Kro

Undskyld jeg først nu skriver om vores dag 2 på Henne (I må jo have ventet i spændning), men jeg har simpelthen haft så travlt her på det sidste, at der ikke har været meget tid til at blogge...

Om aftenen dullede vi os op - i øvrigt fandt jeg ud af at jeg også vil have et badeværelse lige som det på Henne - det var jo latterligt lækkert! Nille og jeg var naturligvis klar før de gamle (de rykker ikke så hurtigt), så der var lige tid til at tage billeder.
Da vi kom derover (i hovedhuset) fik vi bobler - lyserøde til damerne, hvide til herren
Og så fik vi lige aftenens menu (igen), så vi kunne se alt det vi skulle spise
Først kom der en række snacks
Chips med urter og blomster er ikke en dårlig ting - og kan let kopieres derhjemme med fx lidt basilikum og persille (det er Nilles tip)
Svinet her var en af de bedste
Brødet har selvfølgeligt - eller det er surdejen - sit eget navn, Keith Moon!
Lækkert smør
Og så startede kavalkaden af den "rigtige" mad
Vi tager lige et sclose-up, for det her smagte virkeligt godt!!!!
Den her var proppet(!) med smag, og derfor var portionen næsten for stor - men kun næsten
Da vi løb tør for bobler kastede vi os over den her lækkerbisken
Og maden fortsatte med at komme.
Den her var (om muligt) min favorit blandt alle de fantastiske retter! Det var porrer med sprødt kyllingeskind og citronsmør - fydaføj!
Den her makrel kunne nu også noget...
Selvom vi normalt ikke drikker rødvin (får en forfærdelig hovedpine af det), så krævede sådan en middag, at vi lige tog os sammen
Min mor var stærkt tilfreds
Min stedfar er mere den stilfærdige type (sagde ingen nogensinde)
Som en lille snack fik vi en bette rullepølsemad
Selvom den var ret god, så var den slet slet ikke på højde med den min mor normalt laver til jul!

Bagefter fik vi resten af lammer
Det var en lidt tung - og ret uelegant - ret i forhold til resten af de helt vidunderlige og utroligt elegante retter. Men godt smagte det!
En gang ost kunne det også blive til!
Og en af de første desserter
Dessert nr. 2 - den med nødder
Og min dessert nr. 2 - jeg kalder den death by chocolate (og hvilken smuk død!)
Den var hjernedød god!

Min stedfar forbarmede sig over mig, og bestilte en hel flaske portvin
Den var god! Meget god!
Til kaffen fik vi toffees, der smagte vidunderligt
Og lemon/meringue pies, der var knap så spændende
Efter den storslåede middag trillede vi glade og mætte tilbage til vores værelser, hvor Nille og jeg besluttede os for lige at klare en verdenssituation eller to udenfor (naturligvis i selvskab med portvinen) - men det behøver I ikke at se billeder af!

Da vi vågnede næste morgen var vi en anelse trætte - mest pga. mængden af alkohol - men vi tog os sammen ved udsigten til lækker morgenmad. Og det var turen værd!
Fik naturligvis lige mit brød, da det andet var birkesbefængt
Og med det måltid sluttede turen til Henne Kirkebry Kro - og sikke en oplevelse! Ja, det er røvhamrende dyrt for sådan et ophold, men jeg synes personligt, det er en ubetalelig oplevelse. Det var så lækker mad og betjening fra start til slut, at det er noget af det mest luksuriøse jeg nogensinde har oplevet, hvilket de overlækre værelser kun var med til at understrege. Og selvom jeg er lidt trist over, at det ligger så forbandet langt væk, så er det vist nok meget godt, for man bliver nemt afhængig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar