tirsdag den 2. december 2014

Sliders

I fredags skulle jeg egentligt have været ude og træne (fy for den lede), men sjovt nok magtede jeg det ikke. I stedet fik jeg lokket Alex med på den spritnye Sliders - jeg synes, det var et passende alternativ.

På Sliders serverer de sjovt nok sliders, hvilket groft sagt er en miniburger, der kan spises med en hånd. De åbnede for kort tid siden, og har været hypet i stor grad før, under og lige efter åbning. Selvfølgeligt måtte vi lige undersøge hvad det var for en sag...

Vi mødtes ret tidligt, så det lykkedes os at få nogle af de sidste pladser - man kan nemlig ikke reservere bord (i hvert fald ikke hvad jeg ved af). Der er en kæmpe menu, eller spisekort om man vil, med 9 forskellige sliders, som man kan vælge imellem. Da de har et rigtigt godt tilbud med 3 stk for 119,- (inkl. fritter) kan man jo lige så godt prøve lidt forskelligt. Efter vi havde lagt en slagplan for, hvilke sliders vi ville kaste os over, skyndte vi os op i baren for at bestille.

Mine kom ret hurtigt, men desværre var der sket en fejl, så Alex måtte vente ret længe på sine... Da der også er takeaway kommer det hele i en pose - den kan på snedig vis bruges som dækkeserviet! 
Første slider var deres Tiple Truffle Cheese (nr. 1) - det var uden tvivl aftenens bedste! Kombinationen af ost og svampe var perfekt!
Prøv lige at se hvor perfekt bøffen er stegt! Jeg er så træt af, at jeg så ofte får en gennemstegt bøf i min burger - bliver nemlig helt trist inden i! 
Nummer to var deres BBQ Tender (nr. 8) med braisseret svin i bbq-marinade og coleslaw.
Den var lidt for fed i smagen til mig, og det ville have klædt den med noget surt/syrligt til at opveje det fede fra både svin og coleslaw. Og så kunne marinaden også godt have brugt et skud chili. Men det var en virkeligt god coleslaw!

Da jeg var ved at være kommet igennem den fik Alex omsider sin mad - glad var hun!
Og selvfølgeligt gik hun straks i gang med at tage billeder!
Min tredje var deres Butter Corn Beef (nr. 9) med majs, kål og bacon
Kombinationen var dejlig!

Fritterne er ret tykke og grove, men smagte fint - de kunne efter min mening godt bruge et skud salt (fritter kan ikke blive for salte). Og så var deres trøffelmayo fantastisk! Desværre måtte jeg nasse mig til den hos Alex...

Da vi var mætte og tilfredse måtte vi kæmpe os ud gennem den lange kø til maden, for allerede kort efter vi kom væltede det ind! 

Alt i alt vil jeg varmt anbefale Sliders - især når de udtænker en smart måde at holde maden varm på, hvis man skal have den med som takeaway! Vi blev godt mætte (vi kunne faktisk ikke spise op) af deres "menu", og når man slipper 174,- for mad og et glas vin, er der vist ikke mere man kan forlange! 

Det eneste minus er, at der ikke er helt så mange siddepladser som man kunne ønske.

Tjek deres menu her - og se billeder af godterne her.

Efter den skønne middag skyndte vi os hjem til et godt glas vino og en masse snak
Jeg fandt en virkelig god flaske hvidvin fra, som min dejlige roomie havde givet mig i fødselsdagsgave, og noget chokolade fra arbejdet.
Alex var næsten for glad for vinoen
Men det var vist vist begge...
Jeg er virkeligt begyndt at sætte pris på en "rolig" aften med fantastiske mennesker - lidt god mad, skøn vin og så skal der bare snakkes! Måske er jeg bare ved at blive gammel.... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar