torsdag den 18. juni 2015

Mini getaway til Svinkløv Badehotel (part two)

Vi vågnede forholdsvis tidligt af bølgernes brusen, der natten før havde lullet os i søvn, men som denne morgen vækkede os blidt. Det er altså en skøn måde at vågne på!

Vi hoppede i tøjet og begav os op til hovedbygningen, hvor et morgenmadsbuffetten ventede på os. Selvom det blæste en smule, så skinnede solen fra en skyfri himmel, og vi besluttede os for at indtage dagens første måltid udenfor! 

Jeg synes selv, jeg fik samlet en udemærket tallerken af godter
Desværre var juicen ikke friskpresset og kaffen elendig - det er så også de eneste negavtive ting jeg har at sige om maden på Svinkløv...

Til gengæld opvejede udsigten det
Efter morgenmaden hentede vi Nessie og gik en lille tur ned til vandet
Da vi var de eneste på stranden tænkte vi, at det nok gik at Nessie lige tog en tur i vandet uden snor - hun skulle bare lige vikles ud af min mor først...
Og så afsted!
Nessie er ikke så begejstret for bølger, så hun insisterede på, at min mor hoppede i vandet med hende
Hermed bevis på at min mor har været i vandet i Danmark! ^
Det var en fest for en lille vandhund!
Stranden var så lækker og kæmpe stor - den fortsatte bare i det der virkede som det uendelige!
Svinkløv virkede en anelse langt væk!
Vi kæmpede os op over stranden og tværs gennem klitterne

Jeg fik ikke rigtigt taget et outfit billede, men I kan måske forestille jer det ud fra det her billede
havde fundet de korte shorts fra Edith & Ella (de er endda på udsalg lige nu!) frem sammen med de sommerlige espadrilles jeg købte for længe siden i Koblenz. For at nedtone det meget kulørte look havde jeg tilsat det en mere neutral top...
De blege ben har jeg selv stået for... (hvad sker der for, at de bare aldrig - som i ALDRIG - bliver solbrune?)

Himlen havde den farve himler skal have på en sommerdag
Efter gåturen trængte vi til at slappe af (det er jo enormt hårdt at være på badehotel), så vi fandt nogle stole i solen, og satte os i læ med en god bog. Sådan fik vi hurtigt et par timer til at gå. Og så var det lige pludseligt tid til frokost (man har et hårdt program her på Svinkløv)!
Vi lagde benhårdt ud med snaps og en ale fra Fur
Jeg havde nærstuderet menuen hjemmefra, og havde til min store glæde fundet ud af, at de havde kombinationen af to fantastiske ting: brisler og tartelet! Og da der jo er brisselpligt, kunne jeg med god samvittighed bestille den
Prøv lige at se det monster af en tartelet! Den havde - udover brisler, stykker af hane svømmende i en udsøgt creme, og så lidt lækre friske grønsager, der kunne gøre det for pynten!
Den var så stor, at jeg måtte give op lidt over halvvejs! Men det var ren nydelse hele vejen!!!

Selvom jeg var proppet til randen, så fristede deres patentglas dessert mig... Og så kunne de andre også smage lidt.
Låget var helt frossen med den smukkeste grønnefarve i midten
Bunden var kølig, men fyldt med lækkerier i smukke sommerfarver
Da jeg åbnede låget kom den lækreste is til syne i låget - og der var hele to lag(!) forskellig is. Den grønne, som jeg tror, var en æbleis og en vanilleis ovenover.
Nede i bunden gemte sig et (for) tykt lag hvid chokolade creme. Der var den lækreste rabarberkompot jeg nogensinde har fået - rabarberne havde stadig lidt crunch, hvilket de bestemt ikke tog skade af! Der var de små marengs, der lå på et leje af saltkaramel (YUMMY!), og så var der drysset rålakrids og noget andet jeg ikke helt ved hvad er udover.
Hver mundfuld var den ene himmerigs bid efter den anden! Jeg har sjældent smagt så lækker en dessert! Og på trods af de mange forskellige smage fremstod den enormt enkel i smagen.
Det er helt sikkert noget der skal eksperimenteres med! Portionen var ganske vidst alt for stor til mig, men heldigvis kan man finde mindre patentglas...

Efter en fantastisk frokost trillede tilbage til annekset og vores sidderpladser i solen inden vi forsvandt ind i en dyb middagssøvn!
Vi vågnede en anelse perplekse og gjorde os klar til aftensmaden.

Selv om aftenen er der det smukkeste lys på sådan en sommerdag
Denne gang blev vi sat i Blå stue (det lyder altså lidt som en børnehave) med kig udover havet. Faktisk var det samme udsigt vi havde til frokost, men det gjorde os bestemt ikke noget!
Denne gang hoppede jeg og min mor på Svinkløv Menuen, men min stedfar hoppede på Den Grønne Menu...
Til forret fik vi flammegrillett rødtunge med saltede grønsager, aromatisk pure og hybenroser tilsat en smørsovs, der smagte himmelsk - min var uden nødder. OG det blev serveret af Kenneth Hansen himself!
Smagen var delikat, og igen var fisken tilberedt til perfektion. Og den der smørsovs har jeg stadig hede drømme om...

Til hovedret fik vi langtidsstegt kalvebryst med røgede toner, asparges og ramsløg tilsat egen sauce
Den var så lækker og ekstremt velsmagende! Smagen var enormt intens, og kødet faldt fra hinanden så mørt var det. De små chips og aspargesne gav den ellers meget tunge ret et let knas. Og så var det en virkelig pæn ret!
Utroligt nok fandt jeg en brissel under bunken af ramsløg og chips - jeg ved ikke helt hvorfor (måske er brisselpligt nået til Svinkløv!?), da det ikke lod til at være en del af retten... Min mor var i hvert fald meget misundelig, da hun ikke fik en! Men jeg siger i hvert fald pænt tak!

Min stedfar fik denne smukke smukke ret, som jeg faktisk var lidt misundelig på (det var inden jeg fandt min brissel), med asparges og bearnaise
Bearnaisen blev lynhurtigt sjasket udover grønsagerne

Jeg fik ikke smagt den, men der kom meget tilfredse lyde fra den side af bordet, og der gik ikke længe før tallerknen var tom, så jeg tror roligt at vi kan konkludere, at det smagte dejligt!

Belært af gårsdagens kamp for at komme bare nogenlunde igennem osten, bestilte vi bare en tallerken til deling denne gang
Og det var stadig mere end rigeligt til os tre ovenpå de to foregående retter!

Sjovt nok var tiden ved at være lidt i solnedgang - denne aften var himlen en anelse overskyet, så de fleste havde kastet håndklædet i ringen på forhånd. Det betød mere plads til os....
Men endnu vigtigere - Nessie slap for de andre mennesker til sin solnedgang! Og vi kunne stjæle en masse tæpper
Himlen var efter min mening lige så magisk som dagen før - himlens farvepalet var denne aften mere i douche pastelfarver end de stærke farver gårsdagens solnedgang havde givet.
Men koldt var det!
Da solen var forsvundet godt og grundigt ned bag en sky gav vi op, og trissede tilbage til vores værelse for at få varmen igen.

Og med det var en helt fantastisk dag overstået...
Er du også blevet lidt kulret med Svinkløv, så tjek deres hjemmeside her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar