mandag den 22. juni 2015

Pluto i solen

Jeg er altid på jagt efter nogle nye madoplevelser i København, og da jeg så at Pluto lavede pop-up brunch her i juni, klappede jeg i mine små fede hænder (og bestilte straks bord).

At solen og sommeren så også valgte at komme forbi København den dag, gjorde det kun bedre!


Jeg havde overtalt Alex til at komme med
Min salige far sagde altid, at man skal rejse sig ved det træ man er faldet ved - og da jeg faldt ved drinkstræet dagen før, så kastede vi os over deres Hydra Punch, der var dejligt forfriskende der i varmen
I løbet af ingen tid, begyndte maden at poppe frem
Endives med en grov mos af danske kartofler, sardiner og dild med en grillet citron til at presse udover herligheden
Skinke label rouge, coppa de parma, cecina de léon og 24 mdr. comté
Solbærmarmelade, lemon curd og dulche de leche
Vi besluttede os for at gå akademisk til værks - hvad smager comté bedst med? Alex opdelte straks brødet i små bidder, så hun kunne prøve dem alle!
Vi konkluderede ret hurtigt, at vinderkombinationen var lemon curd og comté!
Men den der dulche de leche var absolut ikke dårlig for sig selv - så ned med gaflen!
Da vi havde proppet os alt for meget med brød og de her lækkerier, kom næste runde af mad!
Spicy pølse med vesterhavsost (eller bare en ostepølse)
Baked beans med beef brisket og vesterhavsost (tror jeg)
Jeg er normalt ikke til baked beans, men de her smagte altså virkeligt godt! Desværre var vi begge ved at være godt mætte (og havde sådan set været det i et stykke tid), så der blev kun smagt lidt på det. Jeg fik ikke engang fat i beef brisket'en, men Alex sagde den smagte dejligt!

Jeg var til gengæld helt tosset med pølsen med stykker af ost, der var smeltet. Den var lækker saftig, og lidt grov i farsen, hvilket jeg godt kan lide
På det her tidspunkt var vi ved at sprække, men vi var slet slet ikke færdige!
Næste ret kom nok ind lidt for hurtigt efter de forrige - men vi kastede os ud en engelsk muffin med røget duroc og spejlæg, og så gemte der sig lidt blue cheese og tomatsnask inde i
Prøv lige at se hvor lækkert og beskidt det ser ud!
Det smagte så godt! Vi vippede det meste af brødet af, for at få plads til mest muligt, men vi kunne simpelthen ikke klemme mere ned på det tidspunkt!
Vi fik lov til at få en lille pause inden det søde kom på bordet. På det her tidspunkt kunne vi slet slet ikke forestille os, at der nogensinde skulle blive plads til mere!

Heldigvis stoppede det os ikke fra at grine og have det sjovt! 
Problemet med høje kindben er, at når der grines hopper brillerne op i panden (næsten da)

Det er så dejligt at have en veninde man kan snakke med om alt mellem himmel og jord - fra de overfladiske problemer, som fx at man ikke aner hvad man skal have på til et bryllup, til de mere alvorlige problemer og udfordringer i livet, som vi alle møder med jævne mellemrum! Og så elsker jeg, at vi er så forskellige, men alligevel så ens og at vi supplerer hinanden på bedste vis. Det hjælper naturligvis også på det, at Alex gerne lige tager et flødeshot (hvis det altså er den på 50%) - man kan kun elske folk der gør den slags!

Nu var det da heller ikke fordi vi var sultne igen, da de søde retter så kom... For vi skulle da have hele to slags!
Jordbær med fløde(skum) var den ene og mest lette af dem
Der skulle naturligvis tages billeder til Instagram
Den anden dessert var 'Sticky bun' (en slags sød bolle) med æblecider karamel og pekannødder
Jeg fik uden nødder - det ville have været lækkert hvis de havde kunne ave den med mandler for jeg kan godt forestille mig, at det brændte nødder supplerede det sødelige godt. 
Vi kom også til at dyppe dem i fløden, hvilket de absolut ikke tog skade af!
Og så var der (heldigvis) ikke mere mad på den konto!

Pluto har her i juni popup brunch om søndagen, så du kan stadig nå det på søndag d. 28.6. Du får 8 serveringer for 350 kr pr. person, og som du nok kan se, så er der rigeligt med mad! Vi er bestemt ikke småt tærende, men spiser nok ikke lige så meget som en hærdebred mand, men jeg vil vove den påstand, at selv en grovæder ville blive mæt af de portioner! Jeg ville nok have foretrukket at portionerne var lidt mindre, for det gør altså ondt at se så meget mad gå til spilde, og så virker det også voldsomt at der kommer så meget mad på bordet.

Maden var så lækker, drinksene iskolde og læskende, og vi fik løbende friske flasker med danskvand (man betaler en enhedspris)! Vi endte med at få en regning på lidt over 1200 kr., hvilket jeg kun synes er rimeligt når vi også hver fik to drinks og vand i rigelige mængder!

Skulle du være fristet, så kan du læse mere om Plutos pop-up brunch her!

Jeg håber, de kommer til at køre det igen næste sommer, for det var altså en perfekt måde at bruge sin sommersøndag på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar